• Miljøhensyn på alle nivåer
1

På grunn av den nye personvernforordningen GDPR (General Data Protection Regulation) i EU har vi fra 16/5 2018 oppdatert våre betingelser for personvern.

Betaling

Du kan betale med kort eller mot epostfaktura.

Vilkår for kortbetaling

Vi aksepterer kort fra MasterCard, Eurocard, American Express og Visa. Kortbetalinger håndteres av vår samarbeidspartner Digital River World Payments, og anses å være en sikker betalingsform. Se avsnittet Sikkerhet nedenfor. For privatpersoner er høyeste tillatte bestillingssum for kortbetalinger NOK 5800,-.

Pengene reserveres på din konto når du aksepterer bestillingen, og trekkes på leveringsdagen.

Betalingsbetingelser for privatpersoner mot epostfaktura

Fakturaen sendes med som et vedlegg i meldingen vi sender når varene er på vei. Om du har valgt papirfaktura sendes den til deg separat.

Nye kunder får en kredit på NOK 1350,-. Fødselsdato må oppgis for at du skal få kredit hos oss.
Kunder som ønsker å handle for et høyere beløp, ber vi kontakte kundeservice.
Betalingsfrist: 20 dager. Ved purring påløper et purregebyr på NOK 35,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 9,25 % p.a.

Betalingsbetingelser for firmaer mot epostfaktura

Fakturaen sendes med som et vedlegg i meldingen vi sender når varene er på vei. Om du har valgt papirfaktura sendes den til deg separat.

For å få kredit må du oppgi firmaets organisasjonsnummer. Betaling innen 30 dager. Ved purring påløper et purregebyr på NOK 35,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 9,25 % p.a.
Vi kan ikke sende elektroniske fakturaer.

112ink reserverer seg mot eventuelle feil i bilder eller tekster.

Sikkerhet

Kortbetalinger og PayPal-betalinger håndteres av 112inks betalingspartner Digital River World Payments. Deres betalingsløsning oppfyller kravene i den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS som kortselskapene VISA, Mastercard, Diners, American Express og JCB har gått sammen om. Betalingsløsningen bruker 3D secure, en ny felles sikkerhetsstandard for internett betaling med VISA og MasterCard. Ved kortbetaling blir du omdirigert til Digital River World Payments side, hvor du fyller ut kortopplysningene og gjennomfører betalingen. Overføringer mellom kunden og 112ink, samt mellom 112ink og Digital River World Payments, krypteres med SSL. SSL står for Secure Socket Layer og innebærer at kortinformasjonen sendes via en sikker forbindelse, slik at ingen utenforstående får se kortinformasjonen din. 112ink håndterer eller lagrer aldri kortopplysningene dine.

CVV eller CVC er en tre- eller firesifret bekreftelseskode som brukes for å øke sikkerheten ved betaling med kort på Internett. CVV-koden (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard) er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet, og det er alltid de tre siste sifrene. På American Express finner du CVV-koden på kortets fremside, og det er de fire sifrene til høyre for kortnummeret.

Du finner mer informasjon om Digital River World Payments ved å klikke her.

Kredittopplysning

112ink forbeholder seg retten til å foreta kreditsjekk ved samtlige bestillinger.

Forsendelser

Vårt lager muliggjør en leveringstid på 4 arbeidsdager. Hvis det du har bestilt ikke finnes på vårt lager, er leveringstiden maks 10 arbeidsdager. Du betaler 39 kr inkludert moms i frakt gebyr for brev og post pakker til privatpersoner, uansett hvor mye du bestiller. Når du velger andre leveringsmåter, er det frakt gebyret som er oppgitt i kassen der du velger fraktmetoden.

Leveranse til døren

Tilleggstjenesten Leveranse til døren innebærer at Bring i de fall varebrev ikke kan leveres i postkassen/postinkast istedet leverer forsendelsen til deg ved døren uten ekstra kostnad. En sms og/eller e-post sendes normalt til angitt mobilnummer/e-postadresse når forsendelsen er levert til døren eller i postkassen.

Bring deler ikke ut varebrev med tilleggstjenesten Leveranse til døren om Bring bedømmer at utdeling av varebrevet ikke kan skje til døren. Om leverans av varebrev med tilleggstjenesten Leveranse til døren ikke kan skje, får du istedet en melding om at forsendelsen finnes å hente hos nærmeste postkontor.

Uløst bestilling 

Dersom 112ink mottar en forsendelse som ikke er hentet ut fra utleveringsstedet, forbeholder 112ink seg retten til å belaste alle kostnader som påløper i forbindelse med denne returen. Dette betyr at kunden vil bli belastet både for forsendelsen når den sendes fra oss og returkostnadene når pakken sendes tilbake til oss.

Garanti og returer

112ink garanterer at produktene fungerer på skikkelig vis og ikke skader skriverne. Hvis produktene ikke fungerer, erstatter 112ink produktet. Din garanti på skriveren påvirkes ikke av om du bruker kompatibel eller en originalpatron. Vil du reklamere på en vare som var ødelagt ved levering må dette gjøres innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen. Vennligst kontakt kundeservice ved eventuelle feilleveranser slik at vi kan få rettet feilen. Kontakt kundeservice før du returnerer defekt/feillevert vare. 112ink tilbyr sine kunder returrett dvs. angrefrist etter forbrukerkjøpsloven. Varen du sender i retur skal være feilfri, komplett og i ubrutt originalpakning (plombering eller beskyttelsesplast skal ikke være brutt). Du må selv koste returfrakten. 112ink står for evt. transportskader. Vennligst kontakt posten umiddelbart hvis du oppdager at en forsendelse har en transportskade. Hvis posten ikke påtar seg skadeansvaret, må du kontakte 112inks kundeservice. Ved retur fra kunde til oss, står kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten.

Det følger med bruksanvisning på alle varer som krever dette.

Falske bestillinger

Falske bestillinger eller forsøk på svindel blir anmeldt til politiet.

Vår behandling av personopplysningene dine

Alle personopplysninger du gir oss eller vi mottar når du besøker nettsiden vår eller kjøper produktene våre, blir behandlet av oss i egenskap av behandlingsansvarlig eller av våre tilknyttede selskaper i henhold til gjeldende personvernlovgivning og vår personvernerklæring.

Du kan bli kontaktet av oss eller noen av våre tilknyttede selskaper i markedsføringsøyemed etter at du har handlet hos oss. Kontakten kan skje via e-post, SMS, postutsendelse eller på annen måte.

Ønsker du nærmere informasjon om hvordan vi håndterer personopplysningene dine, kan du lese mer i vår personvernerklæring, som du finner her.

Aldergrense

18 års aldersgrense gjelder ved bestilling fra 112ink.

Tvist och lagval

På disse betingelsene, skal norsk lov anvendes. Eventuelle tvister skal løses av enten Forbrukerrådet i Norge eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Kontaktinformasjon
Forbrukerrådet:
www.forbrukerradet.no
European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
EC.Europa.EU/ODR

Trykkfeil m.m.

112ink reserverer seg for eventuelle trykk- og skrivefeil på 112inks hjemmeside. Bildene av varene er ment å illustrere varene, men gjengir ikke nødvendigvis varens eksakte utseende eller natur. 112ink forbeholder seg retten til å endre all informasjon, inkludert, men ikke begrenset til, priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud, uten forutgående varsel.

112ink reserverer seg for sluttsalg og endringer i produktsortimentet

Reklamasjon

Dersom den leverte varen er defekt eller feillevert, kontakter du kundeservice slik at vi så snart som mulig kan rette opp feilen. Reklamasjon må skje så fort som mulig etter vår leveransedato. Oppgi fakturanummeret sammen med en forklaring på hvorfor du ønsker å returnere produktet.

Obs! Før du returnerer en defekt eller feillevert vare, må du kontakte kundeservice først for å få reklamasjonen godkjent.

Vi aksepterer ikke reklamasjon på patroner hvis de er tomme, da de er brukte og ikke anses å være defekte. 112ink forbeholder seg retten til å fakturere erstattningspatronen hvis den reklamerede patronen returneres tom/brukt.

Tilbakebetaling utføres innen 14 dager etter mottatt og godkjent retur.

Dersom du ikke reklamerer innen tre år etter at du har mottatt varen, mister du retten til å påberope feilen.

GEO-blokkering

112ink overholder de lover og regler som gjelder for GEO-blokkering i henhold til tjenesteloven §19 tredje ledd, jfr. geoblokkeringsforskriften.