• Miljøhensyn på alle nivåer
1

Kjøpsvillkår

På grunn av den nye personvernforordningen GDPR (General Data Protection Regulation) i EU har vi fra 21/4 2022 oppdatert våre betingelser for personvern.

1 A. Betaling privatpersoner
1 B. Betaling bedriftskunder
2. Sikkerhet (Gjelder kun bedriftskunder)
3. Kredittopplysning (Gjelder kun bedriftskunder)
4. Leveranser
5. Leveransetid
6. Restnotering
7. Produktgaranti
8. Reklamasjon
9. Falske bestillinger
10. Transportskader
11. Uavhentede varer
12. Lovanvendelse
13. Vår behandling av personopplysningene dine
14. Aldergrense 
15. Kontakt og annen informasjon
16. Tvist och lagval
17. Angrerett
18. Trykkfeil m.m.
19. GEO-blokkering

1. Betaling

1 A. BETALING PRIVATPERSONER

Qliro gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet. Du har muligheten til å velge betalingsalternativet som passer for deg.

Faktura er foretrukket som betalingsalternativ, men du kan selvfølgelig velge en av de andre tilgjengelige alternativene. Ved å gi eller be om informasjon i kassen, godtar du bruksvilkårene og behandlingen vår av personopplysningene dine.

QLIRO FAKTURA

Fakturaen forfaller til betaling innen 14 dager fra fakturadato. Fakturaen vil bli sendt via e-post til e-postadressen du oppgir ved kjøpstidspunktet.

Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betalingpå 70 kroner og en rente på 8,50% + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.

Ved fakturakjøp forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle 14-dagers kredittforespørsel.

For mer informasjon om Qliros vilkår, klikk her.

QLIRO «KJØP NÅ, BETAL SENERE»

Kjøp nå –Betal senere
Rente 0 %
Registreringsavgift 45 NOK.
Det påløper ingen ekstra kostnader.
Fakturaen sendes via e-post midt i kampanjemåneden

Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betaling på 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.

Ved kjøpet forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle kredittforespørsel.

De fullstendige vilkårene:
Qliros fullstendige kampanjevilkår finner du her.
Se også Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon.

QLIRO KONTO-OG DELBETALING

Når du velger en betaling, vil du bli varslet umiddelbart hvis søknaden din er godkjent, og vi kan håndtere kjøpet ditt umiddelbart. Skulle søknaden din ikke bli godkjent, kan du gå tilbake og velge en alternativ betalingsmetode.

Du kan ha et eller flere pågående delbetalingskjøp og Qliro samler dem på en månedlig faktura sendt til deg via e-post i midten av hver måned. Du kan betale den utestående saldoen til enhver tid i løpet av delbetalingsperioden..

 Følgende alternativer er tilgjengelige for delbetaling

Betalingsalternativ  6 måneder 12 måneder 36 måneder Konto*  
Registreringsavgift 295 NOK 295 NOK 395 NOK 0 NOK  
Administrasjonsavgift 45 NOK 45 NOK 45 NOK 45 NOK  
Årsrente 0% 0% 9,99% 17,95 %  

 Eksempel ved et kjøp på 5.000 NOK

Effektiv rente 45,04 % 33,86% 36,9 % 43,11%  
Månedsbeløp til betaling  928 NOK  486 NOK  217 NOK  503 NOK  
Total kostnad  5 565 NOK  5 835 NOK  7 822 NOK  6 039 NOK  
 *Gjelder for avdrag over tolv måneder          

Ved en eventuell for sen betaling sendes en påminnelse til deg, og det påløper et gebyr for sen betalingpå 70 kroner og en rente på 8,50 % + gjeldende referanserente. Ved ytterligere forsinkelse vil det bli lagt til et lovfestet innkrevingsgebyr.

Ved kjøpet forbeholder vi oss retten til å gjøre et kredittoppdrag gjennom Qliro AB. Innsamling og behandling av personopplysninger og kredittinformasjon er nødvendig for at vi skal kunne behandle kredittforespørsel

Fullstendige vilkår: Qliros fullstendige vilkår for konto-og delbetaling finner du her. Se også Standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon.

KORTBETALING

Kortbetalinger skjer i systemer som oppfyller kravene iht. sikkerhetsstandarden PCI-DSS. For informasjon om betalingen din, kontakt Qliro via kontaktinformasjonen på https://www.qliro.com/. Du kan velge å betale hele bestillingsverdien med betalings-eller kredittkort. Vi aksepterer for øyeblikket VISA og Mastercard. Det påløper ingen kortavgifter. Kredittkortbetalingen håndteres av betalingspartneren vår Qliro for å sikre rask og sikker betaling.
For økt sikkerhet bruker vi 3D-Secure, som er en global sikkerhetsstandard utviklet av VISA og Mastercard for betaling via Internett. Slik fungerer det: 
1. Velg Kredittkort som betalingsmetode i kassen. Du er nå koblet til Qliros sikre betalingsserver. 
2. Velg type kredittkort; skriv inn kortnummer, gyldighetsdato, kortets sikkerhetskode (CVV) og kortinnehaverens navn. Vær oppmerksom på at når du bruker e-kort, bør du angi minst to måneders gyldighet. 
3. Det utføres en kontroll på om kortdetaljene er korrekte og det er dekning for kjøpet. 
4. Kjøpesummen reserveres først på kontoen din. 
5. Det reserverte beløpet vil bli overført til «Butikk» når varene sendes fra lageret. Hvis bestillingen er delt inn i flere leveranser, overføres beløpet når den siste leveransen sendes.

DIREKTE BANKBETALING MED TRUSTLY

Handle og betal direkte fra bankkontoen din. 
Slik fungerer det:
1. Velg Trustly som betalingsalternativ i kassen
2. Angi hvilken bank du bruker, og identifiser deg deretter med en bank-ID eller sikkerhetskode over en sikker og kryptert Internett-tilkobling
3. Velg deretter hvilken konto du vil betale fra (for eksempel sparekonto eller lønnskonto) og bekreft kjøpet.
4. Kjøpesummen trekkes direkte fra den angitte kontoen og det sendes en bestillingsbekreftelse.

PAYPAL

Betal raskt og sikkert ved hjelp av PayPal. Du kan velge å finansiere betalingen fra PayPal-saldoen din eller via et betalingskort eller kredittkort knyttet til PayPal-kontoen din.

1 B. BETALING BEDRIFTSKUNDER

Du kan betale med kort, mot faktura eller via PayPal.

Vilkår for kortbetaling og PayPal

Vi aksepterer kort fra MasterCard, American Express og Visa. Kortbetalinger og betalinger med PayPal håndteres av vår samarbeidspartner Digital River World Payments, og anses å være en sikker betalingsform. Se avsnittet Sikkerhet nedenfor. For privatpersoner er høyeste tillatte bestillingssum for kortbetalinger og PayPal NOK 5800,-.

Pengene reserveres på din konto når du aksepterer bestillingen, og trekkes på leveringsdagen.

Betalingsbetingelser for firmaer mot faktura

Fakturaen sendes med som et vedlegg i meldingen vi sender når varene er på vei. Om du har valgt papirfaktura sendes den til deg separat.

For å få kredit må du oppgi firmaets organisasjonsnummer. Betaling innen 30 dager. Benytt fakturaen som følger med leveringen. Ved purring påløper et purregebyr på NOK 70,- i følge lov. I tillegg påløper forsinkelsesrente på 9,00 % p.a.

112ink & Eko-print reserverer seg mot eventuelle feil i bilder eller tekster.

2. Sikkerhet (Gjelder kun bedriftskunder)

Kortbetalinger og PayPal-betalinger håndteres av 112ink & Eko-prints betalingspartner Digital River World Payments. Deres betalingsløsning oppfyller kravene i den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS som kortselskapene VISA, Mastercard, Diners, American Express og JCB har gått sammen om. Betalingsløsningen bruker 3D secure, en ny felles sikkerhetsstandard for internett betaling med VISA og MasterCard. Ved kortbetaling blir du omdirigert til Digital River World Payments side, der du fyller ut kortopplysningene og gjennomfører betalingen. Overføringer mellom kunden og 112ink & Eko-print, samt mellom 112ink & Eko-print og Digital River World Payments, krypteres med SSL. SSL står for Secure Socket Layer og innebærer at kortinformasjonen sendes via en sikker forbindelse, slik at ingen utenforstående får se kortinformasjonen din. 112ink & Eko-print håndterer eller lagrer aldri kortopplysningene dine.

CVV eller CVC er en tre- eller firesifret bekreftelseskode som brukes for å øke sikkerheten ved betaling med kort på Internett. CVV-koden (Visa) eller CVC-koden (Mastercard/Eurocard) er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet, og det er alltid de tre siste sifrene. På American Express finner du CVV-koden på kortets fremside, og det er de fire sifrene til høyre for kortnummeret.

Du finner mer informasjon om Digital River World Payments ved å klikke her.

3. Kredittopplysning (Gjelder kun bedriftskunder)

112ink & Eko-print forbeholder seg retten til å foreta kreditsjekk ved samtlige bestillinger.

4. Leveranser

Bestillingen legges inn av kunden direkte hos 112ink & Eko-print (iPiccolo AB) i Sverige. Du betaler 49 kr inkludert mva. i fraktavgift for brev og postpakker til privatpersoner, uansett hvor mye du bestiller. Når du velger andre leveringsmåter, er fraktavgiften den som oppgis i kassen der du velger fraktmetode. Hvis du abonnerer på et produkt, er disse leveransene alltid fraktfrie. Ordre opp til 2 kg leveres pr. brev. Ordre over 2 kg eller store pakker leveres som postpakke. Alle pakkeforsendelser tar noe lengre tid å levere, vanligvis opptil en uke.

5. Leveransetid

Ordre innkommet før kl 12:00 sendes normalt samme dag. Dette betyr at ordren kommer fram i løpet av 4 dager. Ordre over 2 kg og store pakker tar noe lengre tid å levere.

Hvis du har betalt for en leveranse på forskudd og leveransen er forsinket har du rett til å heve kjøpet, hvis forsinkelsen er av stor betydelse for deg. Vi betaler tilbake pengene i løpet av 20 dager. Kontakt kundeservice.

6. Restnotering

Dersom en vare ikke er på lager ved bestilling, restnoteres hele ordren fram til ordren kan leveres i sin helhet.

7. Produktgaranti

112ink & Eko-print garanterer at varene kan brukes i produktene som de oppgis å passe sammen med på 112ink & Eko-prints hjemmeside.

112ink & Eko-print garanterer at varene ikke skader produktene som de oppgis å passe sammen med på 112ink & Eko-prints hjemmeside.

Disse garantiene forutsetter at produktene som varene fra 112ink & Eko-print skal brukes i, er produsert for bruk i EØS-området. Patronene som selges av 112ink & Eko-print kan kun brukes i skrivere som er kjøpt i Europa.

Dersom produktene ikke fungerer som de skal, garanterer 112ink & Eko-print deg et nytt produkt. Garantien din på skriveren gjelder uansett hvilket merke det er på blekkpatronene eller tonerkassettene du velger å bruke.

For blekk- og tonerprodukter av varemerket 112ink & Eko-print tilbyr vi 3 års garanti. For øvrige produkter gjelder 1 års garanti med mindre annet angis. For øvrig gjelder produsentens garantier.

Garantien gjelder ikke brukte patroner.

Det følger med bruksanvisning på alle varer som krever dette.

8. Reklamasjon

Dersom den leverte varen er defekt eller feillevert, kontakter du kundeservice slik at vi så snart som mulig kan rette opp feilen. Reklamasjon må skje så fort som mulig etter vår leveransedato. Oppgi fakturanummeret sammen med en forklaring på hvorfor du ønsker å returnere produktet.

Obs! Før du returnerer en defekt eller feillevert vare, må du kontakte kundeservice først for å få reklamasjonen godkjent.

Vi aksepterer ikke reklamasjon på patroner hvis de er tomme, da de er brukte og ikke anses å være defekte. 112ink & Eko-print forbeholder seg retten til å fakturere erstattningspatronen hvis den reklamerede patronen returneres tom/brukt.

9. Falske bestillinger

Vi samarbeider med politiet, og samtlige falske bestillinger eller forsøk på bedrageri vil bli politianmeldt. 112ink & Eko-print utleverer all nødvendig informasjon til politiet for å være behjelpelig i etterforskningen.

10. Transportskader

Vi tar ansvaret for alle skader som kan oppstå under transport til kundene. Hvis du ved mottakelsen oppdager at varen har transportskade, må du ta kontakt og informere Posten om dette umiddelbart.

Hvis Posten ikke påtar seg skadeansvaret, må du kontakte vår kundeservice.

Ved retur fra kunde til oss må kunden bære ansvaret for skader som kan oppstå under transporten.

11. Uavhentede varer

Dersom 112ink & Eko-print mottar en forsendelse som ikke er hentet ut fra utleveringsstedet, forbeholder 112ink & Eko-print seg retten til å belaste alle kostnader som påløper i forbindelse med denne returen. Dette betyr at kunden vil bli belastet både for forsendelsen når den sendes fra oss og returkostnadene når pakken sendes tilbake til oss.

12. Kampanjetilbud

112ink & Eko-print tilbyr ved kampanjer produkter til en redusert pris. Alle slike kampanjetilbud og reduserte priser gjelder så langt lageret rekker, bortsett fra i tilfeller der det er oppgitt en siste dato for tilbudet.

13. Vår behandling av personopplysningene dine

Alle personopplysninger du gir oss eller vi mottar når du besøker nettsiden vår eller kjøper produktene våre, blir behandlet av oss i egenskap av behandlingsansvarlig eller av våre tilknyttede selskaper i henhold til gjeldende personvernlovgivning og vår personvernerklæring.

Du kan bli kontaktet av oss eller noen av våre tilknyttede selskaper i markedsføringsøyemed etter at du har handlet hos oss. Kontakten kan skje via e-post, SMS, postutsendelse eller på annen måte.

Ønsker du nærmere informasjon om hvordan vi håndterer personopplysningene dine, kan du lese mer i vår personvernerklæring, som du finner her.

Se også vår betalingspartner Qliros integritetspolicy for nærmere beskrivelse av Qliros personopplysningsbehandling.

Har du spørsmål om hvordan dine personlige opplysninger behandles av Qliro, eller om du vil utøve dine rettigheter, så gjør du det ved å kontakte Qliros kundeservice på 800 25 055 eller på mail kundeservice@qliro.com.

14. Aldersgrense

Vi kan ikke motta bestillinger fra personer under 18 år.

15. Kontakt og annen informasjon

112ink & Eko-print (iPiccolo AB) er registrert med hovedkontor i Uppsala.

Org nr: SE556712-577701
MVA-nummer: [556712-5777]
Box 23027
750 23 Uppsala
SVERIGE
+4618-751 31 00
Åpningstider: 9:00-16:00

Epost: info@112ink.no
Vid frågor kontakt kundeservice.

16. Tvist og lovvalg

På disse betingelsene, skal norsk lov anvendes. Eventuelle tvister skal løses av enten Forbrukerrådet i Norge eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

Kontaktinformasjon

Forbrukerrådet: www.forbrukerradet.no

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR):
EC.Europa.EU/ODR

17. Angrerett

I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varene. 112ink & Eko-print gir deg en utvidet angrerett og åpent kjøp innen 30 dager. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du kontakte selger og gi beskjed om dette så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut.

Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen forsiktig før du bestemmer om du vil beholde varen. Det kan bli nødvendig å åpne deler av innpakningen for å undersøke varens art, egenskaper og funksjon. Retten til å undersøke varen er begrenset og kan sammenlignes med den undersøkelsen du kan foreta hvis du kjøper varene i butikk.

Dersom din bruk og undersøkelse av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, er det mulig at du må betale kompensasjon til oss for at varen har mistet verdi. Du mister imidlertid ikke angreretten selv om du har gått utover undersøkelsesretten, eller begynt å bruke varen på vanlig måte så lenge du angrer innen angrefristen.

Du må selv bære kostnadene ved returen og du har ansvaret for at varen blir returnert med forsvarlig innpakning og emballasje. Du kan bli holdt ansvarlig for skade på varer ved uforsiktig eller uforsvarlig retur. Send gjerne varen i originalforpakning godt emballert. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten med kollinnummer, i og med at du har bevisbyrden for at varen er sendt i retur.

Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss.

Husk å legge ved kjøpsbevis, faktura eller annen dokumentasjon på at varen er kjøpt hos oss. Oppgi navn og adresse samt kontonummer for en eventuell tilbakebetaling.

Ved ytterligere spørsmål kontakt info@112ink.no.

Send returen til:

iPiccolo
c/o Logistikksenteret
0060 OSLO

Tilbakebetaling av det du har betalt (med fradrag for eventuell verdireduksjon som følge av at du har håndtert produktet i større grad enn nødvendig) skjer så snart som mulig, og minst innen 14 dager etter at vi har mottatt den returnerte varen (forutsatt at vilkårene for angreretten er oppfylt).

Ved spørsmål om angrerett er du velkommen til å kontakte kundeservicen vår her eller på info@112ink.no.

18. Trykkfeil m.m.

112ink & Eko-print reserverer seg for eventuelle trykk- og skrivefeil på 112ink & Eko-prints hjemmeside. Bildene av varene er ment å illustrere varene, men gjengir ikke nødvendigvis varens eksakte utseende eller natur. 112ink & Eko-print forbeholder seg retten til å endre all informasjon, inkludert, men ikke begrenset til, priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud, uten forutgående varsel.

112ink & Eko-print reserverer seg for sluttsalg og endringer i produktsortimentet.

19. GEO-blokkering

112ink & Eko-print overholder de lover og regler som gjelder for GEO-blokkering i henhold til tjenesteloven §19 tredje ledd, jfr. geoblokkeringsforskriften.